Då var dagen "D" här! Valparna har blivit 8 veckor men den första flyttar inte förens på fredag. Måste säga att tiden har gått så jäkla fort! Men nu börjar valparna bli lite smått jobbiga när de röjer som värst. Men man älskar dom över allt annat ändå! Måste säga att det har varit helt underbart att föda upp dessa valpar, även fast det blev en jobbig start med kejsarsnitt och förlorad livmoder. 
De är så himla duktiga och många gånger visar/säger de till om att de behöver gå ut. Väldigt fascinerande att de är så pass duktiga även fast de bara är 8 veckor! Ångrar lite att jag inte har tagit mer bilder "in action" de sista veckorna på dom. Men de blir ju mest suddigt så hade väll varit svårt att få några bra bilder ändå. Till nästa kull ska jag skaffa mig en systemkamera! Alla valpar var inte så sammarbetsvilliga när det va dax för foton.

Tik 1 - Maqura's Sailor Starfighter
"Mynta"
Stannar på halvfoder hos min mamma
7 veckor: 3,5kg
8 veckor: 4,1kg

Tik 2 - Maqura's Sailor Chibi-Moon
"Ninja"
Flyttar till Filipstad
7 veckor: 3,1kg
8 veckor: 3,5 kg

Tik 3 - Maqura's Sailor Chibi-Chibi
"Maffia"
Stannar på kenneln
7 veckor: 3,5kg
8 veckor: 3,9kg

Tik 4 - Maqura's Sailor Starmaker
"Sirap"
Letar efter sitt egna hem
7 veckor: 3,2kg
8 veckor: 3,6kg

Under veckan kom detta på posten. Nu är alltså mitt kennelnman helt officielt. Jätte nöjd över mitt fina kennelnamn!

Busig Maffia under fotostunden igår.
Softar ute i solen
I köket

Kommentera

Publiceras ej