Ja imorgon blir valparna redan 10 månader gamla. Tror de är dags att sluta kalla dom för valpar för nu är de ju lika stora som de andra whippettjejerna här hemma. Just nu händer de inte så jättemycket här hemma med hundarna utan vardagen rullar på. Snart är det dags för Maffia att börja på "Slyngelkurs" och innan sommaren blir det en grundkurs i agility. Maffia kanske blir den hunden jag kommer kunna köra agility med.

Har annars börjat leta hanhund till Chilli som ska paras till våren/sommaren 2017. Tanken är att jag ska hinna träffa dom live under detta år så man kan bestämma sig. Men först ska jag "bara" bestämma vilka hanar som passar bäst.

I år ska valparna ut o testa på lite allt möjligt. De ska ställas ut men det blir ganska sparsamt. Sedan är tanken att Maffia ska ta licens i whippetrace. Hoppas på att få iordning på de detta år men det beror ju helt på hur många träningar vi kan åka på och även vad hon tycker om buren och hundar som hon ska springa med.
 
Vinny ska starta på något LC prov, återstår att se vilket då jag jobbar varannan helg så brukar det alltid krocka tyvärr. Men Quilla ska springa sitt sista licenslopp så hon med förhoppningsvis får licensen klar och kan starta på något prov. Quilla är tanken att jag ska ställa ut lite mer i år men de gäller ju att hitta rätt domare då alla inte är så förtjusta i hennes typ.
 
Här kommer uppställnings bilder på alla whippets i kenneln.
 
Maqura's Sailor Starfighter "Mynta" 10 månader

Maqura's Sailor Chibi-Chibi "Maffia" 10 månader
 
RLD F RLD N Klenod's Vinny "Vinny" 5år
 
Camyrra's Silver Lining "Chilli" 3 år
 

Kommentera

Publiceras ej