Igår blev valparna 5 veckor. Så här kommee nya bilder på valparna. De va väldigt duktiga när de fick stå och slicka i sig filmjölk. Men några bilder blev inte helt 100 men de är ju bara 5 veckor så de går ju inte klaga!

Har fått mitt kennelnamn godkännt sen ett tag tillbaka. Så valparnas stamtavlenamn kommer börja med Maqura's då det är namnet jag har valt till min kennel.
Nu är det även dax att presentera deras "riktiga" namn. Temat på kullen var det faktiskt min syster som kom på. Så temat blev Sailor Moon. Denna tecknade/manga serie är jag uppvuxen med och den handlar om ett tjejgäng som är "hjältar" och bekämpar det onda. Detta passar ju denna kull väldigt bra då det enbart blev flickor.

Tik 1 - Maqura's Sailor Starfighter
"Mynta"
4 veckor: 1674g
5 veckor: 2271g

Tik 2 - Maqura's Sailor Chibi-Moon
"Ninja"
4 veckor: 1575g
5 veckor: 2027g

Tik 3 - Maqura's Sailor Chibi-Chibi
"Maffia"
4 veckor: 1685g
5 veckor: 2224g

Tik 4 - Maqura's Sailor Starmaker
"Sirap"
4 veckor: 1413g
5 veckor: 1963g

Alla bilder är tagna av min kära vän Micaela Strömberg.

2 kommentarer

Anonym

22 Jun 2015 09:58

Vad de vuxit på bara en vecka 😃 ska bli roligt att se dem snart igen 😊

Anonym

23 Jun 2015 22:01

Hej! Bedårande små valpar! Vi har en kille, Rex, född 13/10, 2014, o undrar om han kanske skulle bli glad för en tjejlekkompis? Vi är förstagångsägare, älskar vår vovve, men har plats i våra hjärtan för fler av dessa underbara hundar! <3
Fastnade lite extra för Mynta, o har kontakt med Rex uppfödare också för lite extra råd på uppfostringsvägen, tryggt o bra. Häls
Malin

Kommentera

Publiceras ej